Hedersomnämnande till Brottsoffermyndighetens kampanj

Brottsoffermyndighetens kampanj om den nya sexualbrottslagstiftningen har fått ett hedersomnämnande i tävlingen YouTube Works.

YouTube Works gav under rubrik Samhällsansvar och ideellt följande motivering till Brottsoffermyndighetens hedersomnämnande.

”I en tid när alla fritt kan välja vad och vem man vill lyssna på, kan rätt tonläge vara skillnaden mellan katastrof och succé. Vi vill i år ge ett hedersomnämnande till en organisation som behandlade ett viktigt meddelande och dess mottagare med stor respekt, som valde budbärare med omsorg, och lät ett kort och kärnfullt budskap säga så mycket med så lite att många genuint ville lyssna.”

Kampanjen är framtagen i samarbete med kommunikationsbyråerna Matador och Beet, den digitala byrån Teknikhuset samt filmbolagen Christjan Wegner och Red Carpet Media.

Om YouTube Works

YouTube Works är en kommunikationstävling i samarbete med 100-Wattaren, Resumé och Dagens Media. En oberoende jury bestående av namnkunniga experter utser de kampanjer som använt YouTube på ett smart, engagerande och effektivt sätt.

Har du utsatts för brott och vill svara på en enkät om den här webbplatsen?

Brottsoffermyndigheten utvecklar ständigt sin webbplats för att bättre möta brottsoffers behov. Dina synpunkter är viktiga för oss. Vi hoppas därför att du vill svara på några frågor om webbplatsen.

Jag vill svara på enkäten