Få din post digitalt

Du kan få post om din ansökan om brottsskadeersättning till en digital brevlåda. Det är ett snabbt, säkert och miljövänligt sätt att ta emot post på.

Välj en digital brevlåda

Det finns flera digitala brevlådor som du kan välja om du inte har någon. Oavsett vilken av brevlådorna du väljer får du din myndighetspost dit. Kom ihåg att välja att du vill ha post från Brottsoffermyndigheten i din digitala brevlåda.

Via Digimail, e-Boks och Kivra kan du ta emot post från myndigheter, kommuner och företag. Min myndighetspost fungerar för myndigheter och kommuner.

Så fungerar en digital brevlåda

Registrera dig med hjälp av din e-legitimation, till exempel mobilt bank-id. Till skillnad från e-post skyddas posten i din digitala brevlåda genom att du loggar in med bank-id. Brevlådan är knuten till ditt personnummer.

När du valt din digitala brevlåda ska du:

  • klicka i vilka myndigheter, kommuner och företag som du vill ha digital post från

  • välja om du vill få meddelanden om ny post via e-post och sms.

Skulle du ångra dig och vill få din post på papper igen kan du enkelt avsluta tjänsten. Det gör du i den digitala brevlåda du valt.

E-legitimation 

En e-legitimation är en elektronisk id-handling som du kan legitimera dig med på internet. Så här fungerar det och så här skaffar du det.