Tre bidrag i final till Publishingpriset

Brottsoffermyndighetens kampanjfilmer och webbplats för den nya sexualbrottslagstiftningen har gått vidare till final i tävlingen Publishingpriset. Det har också myndighetens webbplats Tystna inte som ger stöd till dem som utsatts för hot och hat i samhällsdebatten.

– Våra webbplatser och filmer riktar sig till människor som blivit utsatta för brott. Det är väldigt viktigt att de håller hög kvalitet. Därför är det mycket glädjande att alla bidrag som vi har anmält har gått vidare till Publishingprisets final, säger Annika Öster, generaldirektör för Brottsoffermyndigheten.

Det är filmerna på YouTube-kanalen Av fri vilja, webbplatsen frivilligtsex.se och webbplatsen tystnainte.se som har gått vidare till finalen. Bidragen tävlar i tre olika kategorier. Filmerna ingår i kategorin opinionsbildningsfilmer. Webbplatsen frivilligtsex.se tävlar i kategorin kampanjsajter och tystnainte.se i kategorin för informationssajter.

Bidragen är framtagna i samarbete med kommunikationsbyrån Matador, den digitala byrån Teknikhuset samt filmbolagen Christjan Wegner och Red Carpet Media.

Om Publishingpriset

Publishingpriset är en heltäckande jurybedömd kommunikationstävling. Juryn bedömer bidragen för webbplatser utifrån grafisk design, textinnehåll, visuellt innehåll och användarbarhet. Filmerna bedöms efter design, filmfoto, ljud och regi. Pristagarna presenteras vid en prisutdelning i Stockholm den 5 november.

För mer information, kontakta gärna:

Ulf Hjerppe, chef för Kunskapscentrum och Brottsofferfonden, Brottsoffermyndigheten     
Mobiltelefon: 070-619 57 54    
E-post: ulf.hjerppe@brottsoffermyndigheten.se

Karin Wikman, kommunikatör, Brottsoffermyndigheten
Telefon: 090-70 82 79
E-post: karin.wikman@brottsoffermyndigheten.se

Läs mer

Webbplatsen frivilligtsex.se
YouTube-kanalen Av fri vilja
Webbplatsen tystnainte.se

Senast uppdaterad:2019-08-27