Kampanj om brott nådde fler än 33 000 unga

Fler än 33 000 unga i åldern 13-17 år i Stockholms län har nåtts av en reklamkampanj på sociala medier om jagvillveta.se, Brottsoffermyndighetens webbplats för barn och unga. Budskapen i kampanjen är utformade av högstadieelever genom en tävling som Länsstyrelsen i Stockholms län och Operation Kvinnofrid har arrangerat.

 

Den 30 maj ägde en prisutdelning rum för de elever som tagit fram de vinnande bidragen i kommunikationstävlingen. Se en film från prisutdelningen.

Förutom i sociala medier har vinnande bidrag i tävlingen också visats på bussar i Stockholms län under två veckor i maj. Målet med kampanjen har varit att fler ungdomar ska besöka jagvillveta.se för att få information om vad som är ett brott och var de kan få stöd och hjälp.

Kampanjen startade med en tävling i slutet av november 2016 och pågick fram till början av augusti 2017. Jagvillveta.se har under tiden för kampanjen haft 21 000 fler besök jämfört med samma period förra året. Antalet besök från Stockholms län var 11 000 fler jämfört med samma period i fjol.
– Tack vare kampanjen har vi nått ut till väldigt många ungdomar. Vi ser också en generell ökning av antalet besök till jagvillveta.se. Det är verkligen glädjande att fler och fler upptäcker webbplatsen, säger Annika Öster, generaldirektör för Brottsoffermyndigheten.

Läs mer om tävlingen och kampanjen

Högstadieelever gör kampanj om brott
Elever fick pris för kampanj om brott

Senast uppdaterad:2017-09-19