Brottsoffermyndigheten får pris för starkaste varumärke

Brottsoffermyndigheten har utsetts till det starkaste varumärket bland statliga verk och myndigheter. Den 21 september tog myndigheten emot priset Swedish Brand Award på en prisutdelning i Stockholm.

– Det är väldigt glädjande att för första gången vinna den här utmärkelsen. Vi arbetar aktivt för att ge så bra service som möjligt till dem som kontaktar oss. Det här är ett fint bevis på att vi har lyckats. Det sporrar oss också att bli ännu bättre, säger Annika Öster, generaldirektör på Brottsoffermyndigheten.

Swedish Brand Award är en undersökning som företaget Evimetrix gör för att ta reda på hur omtyckt och välkänt ett varumärke är. De varumärken som har den starkaste kombinationen av kännedom och nöjda kunder får utmärkelsen. Det räcker alltså inte att vara välkänd, vinnarna måste också ha nöjda kunder – och tvärt om.

Tävlingen bestod i år av 35 olika kategorier. Brottsoffermyndigheten var tillsammans med Skatteverket och SMHI nominerad i kategorin för statliga verk och myndigheter.

Om Evimetrix Swedish Brand Award

Varumärkesundersökningen Evimetrix Swedish Brand Award har genomförts sedan 2002. Undersökningen är en av Sveriges största mätningar av attityder till olika varumärken. I år har drygt 6 500 konsumenter gett närmare 100 000 omdömen om 500 varumärken i 35 olika branscher. De medverkande får bland annat ge betyg på parametrar som kvalitet, miljövänlighet och tillgänglighet.

Senast uppdaterad:2017-09-22